MADERA

Hoogwaardige look – duurzaam vervaardigd

MADERA is de nieuwe hülsta-collectie voor wonen en slapen. hülsta heeft bij deze nieuwe lijn gekozen voor de houtsoorten eiken, ahorn en noten, die gecombineerd kunnen worden met lakoppervlakken in structuurlak in de kleuren kwarts en antraciet. De elementen hebben een elegante lijnvoering. De greeploze fronten en ranke materiaaldiktes – bijvoorbeeld bij de hangelementen – geven de meubelcombinaties een ranke, Scandinavisch-lichte en sierlijke uitstraling.

Bijzonder elegant opgelost: de bedden van de nieuwe collectie zijn geschikt voor twee slaapsystemen, terwijl dat aan de buitenkant bijna niet te zien is. Zowel voor de boxspring alsook voor de variant met lattenbodem zijn delen van het systeem compleet in het bed geïntegreerd. Beide varianten ogen bijzonder licht en lijken wel te zweven. Voor veel comfort zorgen rugleuningen, die met mooi leer of stof worden bekleed en zwevende planken, die aan beide zijden van het bed veel ruimte bieden.

Bij MADERA gebruikt hülsta voor het eerst Kiri-hout. Kiri vormt de houten kern van het meubel, daardoor wordt het gebruik van edele houtsoorten als noten, eiken of ahorn wezenlijk gereduceerd. Alleen de fronten worden met edel hout bespannen. En nog een positief effect: Kiri heeft een stabiele vorm en weinig gewicht, de meubels zijn lichter en trekken niet krom. Bovendien is het hout van nature moeilijk ontvlambaar, brandvertragend en resistent tegen vocht, rot en ongedierte.

Over hülsta

hülsta, in 1940 in het Münsterlandse Stadtlohn opgericht, is onbetwist het bekendste Duitse meubelmerk. Het bedrijf bezit meer dan 220 patenten en het staat garant voor hoge kwaliteit en exclusief design made in Germany. hülsta staat bekend om innovatieve inrichtingsconcepten in de segmenten wonen, slapen, dining, hal, individuele slaapsystemen en soundmeubels. Het behoort tot de filosofie van het bedrijf om mens en milieu te beschermen en zuinig met hulpbronnen om te springen. Voor uitstekende prestaties op het gebied van design, functionaliteit en duurzaamheid werd hülsta al vaak met prijzen onderscheiden. hülsta houdt de meeste stappen in het productieproces in eigen hand, waardoor het mogelijk wordt om individuele wensen van klanten te verwezenlijken.

Neem voor meer informatie contact op met:

Perscontact hülsta-werke Hüls GmbH & Co. KG
D-48703 Stadtlohn